Petja dels Tres Dimonis

A Sant Aniol de Finestres hi ha l'anomenada petja dels Tres Dimonis. Es tracta d'una grossa llosa plana amb tres forats rodons, formant un triangle.

"Expliquen que per allà van passar tres diables i van deixar marcat a la roca la petjada del seu unglot. L’avi dels Saiols explicava als néts, a la vora del foc, que el diable es va trobar Nostre Senyor i aquest li féu el senyal de la Creu; el dimoni, impotent, no va poder evitar de caure de genolls i de cap a terra. De la ràbia, va treure tant de foc que deixà foradada la llosa per sempre més. Els masovers dels Saiols diuen que passar de nit per aquest indret feia malastrugança."

No gaire lluny d’aquí, en el veïnat de Roca, en el municipi de Sant Miquel de Campmajor, són prou conegudes les petjades del Diable enmig del riu Ser. D'aquestes en farem un article independent, perquè són ja conegudes i varen ser descrites per Amades (1936)

Extret de: http://amicsserrafinestres.wordpress.com/about/cavalleries-marc-2008/

De moment no les he pogut trobar, per un problema tècnic amb el GPS. Però m'han dit que les coordenades són les següents (atenció que les referències sembla que no són les del sistema americà, sinó l'europeu):

• La Petja dels Tres Dimonis o la Pedra del Dimoni 467447/4661199
  • Les Petjades del Diable 474174/4668513

Com anar-hi

Mentre no poso les coordenades amb el sistema americà, podem explicar com s'hi arriba.

Agafeu la pista que des de Sant Aniol de Finestres puja cap al santuari de Finestres i va a parar a Mieres (també es pot fer venint de Mieres, evidentment). Passeu el coll de la Palomera i el poblat ibèric del mateix nom, amb un monument a la dona de la Garrotxa. Aquí la pista baixa fins que, en un revolt a la nostra esquerra, trobareu una gran torre d'alta tensió.

Podem deixar el cotxe aquí i agafar la pista que planeja o baixa lleugerament cap al sud. Aquesta pista, després de fer una parell de revolts, us duu a uns grans plans, just al costat de la masia de Saiols (que costa de veure).

Al mig del prat hi ha un estany o bassa per abeurar els animals. Des d'aquí, baixeu cap al sud per uns prats herbosos pendents i no massa amples. Quan trobeu un petit ressalt, entreu al bosc de la vostra dreta (oest) i busqueu un camí més ample que els altres. Aneu baixant fins que, en un revolt prou marcat, trobareu les tres petjades al terra.

Són força grans i es veuen fàcilment.

Des d'on hem deixat el cotxe hi ha un quart d'hora.

Coordenades

La petjada dels Tres Dimonis es troba en el punt 0467369 - 4661003 - 628 (datum WGS 84).